Ngeehhh....Its me...Fran!!!

Ngeehhh....Its me...Fran!!!

Wednesday, November 17, 2010

Tadi saya on9...well...I always on9...hehe...Tidak sangka ya dalam dua bulan ini saja, dua orang sepupu perempuan saya dah bertunang...and both of them same age like me...which is 20 years old... Congratulations for both of you...I'm really happy for them...masa cepat sangat berlalu, dulu kami masih kecil lagi, sekarang masing-masing dah bina kehidupan sendiri...bina keluarga sendiri... When I on9, saya masuk bahagian home. I saw all the pictures of her engagement... A few days before her engagement, she inbox me in facebook and said that she will convert to Islam... and asked for me to bless her..."semoga segalanya berjalan lancar..." What can I say...Me, myself, I'm an open-minded person...I replied her, "Yes, Insyallah..." Then, finally, she sent me back, "Amin..." Saya merestui hubungan kamu dengan dia, Ti...Mungkin kamu telah dijodohkan dengan dia oleh-Nya...soal agama tidak menjadi masalah Ti, yang penting kamu ikut segala ajaran bagi agama yang kamu anuti sekarang... You know what really surprised me??? Waktu saya tengok gambar pertunangan kamu, saya nampak kamu salam cium tangan dia, lantas mengingatkan saya dengan seseorang...saya terharu tengok semua itu...It is because I'm used to do that when I'm with "him"...sebab bagi saya, itu adalah satu penghormatan untuk orang yang lebih tua dari kita, lagi-lagi orang yang akan menjadi pasangan hidup kita selama-lamanya selepas bernikah...I'm really happy for you my dear cousin...Semoga kamu dan dia diberkati selalu ya...Kekalkan hubungan sesama sendiri...Jangan pernah ada "masalah"...

No comments:

Post a Comment